Tuesday, January 3, 2012

PROGRAM KEMBALI KE SEKOLAH DUN BANDAR

KUALA TERENGGANU HARI INI


Kuala Terengganu 01 Jan 2012 : Penyelaras Pemuda UMNO Dun Bandar dengan kerjasama Penyelaras Puteri UMNO Dun Bandar telah mengambil inisiatif menganjurkan satu Program Road Show yang melibatkan semua kampung dalam dun bandar, Program MyGeng BN Back To School Attack- Gunting Rambut & Kempen Pemeriksaan Kesihatan Secara Percuma ini merupakan satu cetusan idea daripada YB Dato' Toh Chin Yaw ( Adun Bandar ) yang mengarahkan pemuda & puteri  dun agar merencana satu program yang dapat dirasakan oleh rakyat dalam kawasan.



Kempen Pemeriksaan Kesihatan di Zon 1 ( Balai Raya Kg. Masjid Tok Ku )


Program ini telah dijalankan mengikut pecahan 6 Zon dan melibatkan semua kampung dalam dun , Bermula 24  sehingga 31 Dis 2011. dan di lokasi yang berbeza. Zon 1 melibatkan kampung Tok Ku Chabang Tiga, Kampung Masjid Tok Ku dan Kampung Tok Kaya yang berlangsung di Balai Raya Kampung Masjid Tok Ku pada 24 Dis 2011.


YB Dato' Toh meluangkan masa mengunting rambut di Zon 1



Kempen Pemeriksaan Kesihatan di Zon 1 ( Balai Raya Kg. Masjid Tok Ku )



Ketua Pemuda Bahagian Kuala Terengganu juga turut serta mempemerkan bakat mengunting


 Zon 2 pula dijalankan pada 27 Dis 2011,bertempat di Dewan Kemas Kampung Tanjung dan melibatkan peserta daripada Kampung Pantai dan Kampung Tiong. 










Zon 3 pula diadakan pada 28 Dis 2011,bertempat di Dewan Serbaguna Flat Kolam Nesan Empat dan melibatkan peserta daripada Kampung Kolam Nesan Empat , Kampung Paya Bunga dan Kampung Petani. 










 Zon 4 pula diadakan pada 29 Dis 2011,bertempat di Balai Raya Kampung Makam Lama dan melibatkan peserta daripada Kampung Makam Lama , Kampung Losong Hj. Su dan Kampung Losong Hj. Mamat





Zon 4 pula diadakan pada 30 Dis 2011,bertempat di Perkarangan Balai KRT Pulau Kambing dan melibatkan peserta daripada Kampung Pulau Kambing , Kampung Hiliran Masjid dan Kampung Hiliran Jejawi. 


Perkarangan Balai KRT Pulau Kambing ,Vanue ke 5





Turut serta Pengerusi Penyelaras UMNO Dun Bandar , Y.Bhg Datuk Ibrahim Bin Mohamad




YB Dato' Toh merasmikan program di zon 5


Zon 6 pula diadakan pada 31 Dis 2011,bertempat di Dewan Serbaguna Flat Polis Padang Hiliran dan melibatkan peserta daripada Kampung Simpang Tok Ku , Penghuni di Flat Polis ,Kuartes JKM & Bank Negara dan Flat Padang Hiliran. 





Program di zon 6 menggunakan khidmat tukang gunting paling ramai


Program turut mendapat liputan daripada RTM


YB Dato' Toh melayan kerenah adik-adik di Zon 6






YB Dato' Toh merasmikan program di zon 6 ( Bakat Terpendam ) 


Sepanjang program berlangsung 500 lebih peserta telah menyertai dan sasaran penganjur untuk meringankan beban golongan muda bawah 40 tahun yang mempunyai anak yang bersekolah dilihat dapat mencapai sasaran.





No comments:

Post a Comment